در بخش 1 ، به ایده سازمانهای فوتسال پرداختم که رویکرد تجاریتر و استراتژیکی برای مدیریت آنها ایجاد میکنند . در این پست من به باشگاهها و چگونگی بهبود مدیریت آنها پرداخته میشود که منجر به نتایج بهتر در زمین و خارج از زمین و تجارت فوتسال میشود .
وضعیت فعلی در داخل باشگاهها
در حال حاضر اکثر باشگاهها بودجهای را برای فصل جاری با استفاده از بودجهای که از طرف پشتیبانها و دولت محلی داده میشود را تأمین میکنند . اکثر این بودجه برای حقوق تیم اول اختصاص دادهشده و مابقی برای سایر هزینههای مربوط به تیم 1 ازجمله سفر ، هزینههای پزشکی و غیره است
بازیکنان تیم اول غالباً با قراردادهای کوتاهمدت جذب میشوند زیرا این باشگاه بهندرت تصور میکند که بودجه فصل آینده چقدر خواهد بود و این باعث میشود بازیکنان جابجایی بالایی داشته باشند . این امر پیگیری این ورزش را برای هواداران دشوارتر میکند و برای تشویق آنها جهت ایجاد وفاداری و ارتباط با یک باشگاه خوب نیست.
باشگاهها به دلیل این برنامهریزی کوتاهمدت مالی کاملاً بیثبات هستند . هرساله نمونههای بیشتری از تیمها وجود دارد که پس از هجوم سرمایهگذاری برای مدت کوتاهی موفقیت نسبی کسب میکنند و بعد بودجه از بین میرود و باشگاه یا منحل میشود یا بهسرعت از لیگهای پایینتر سقوط میکنند. این به تصویر این ورزش آسیب میزند .
یک منبع درآمد سازگار و قابلاعتماد عامل اصلی پایداری باشگاهها است. ثبات را میتوان از طریق داشتن چندین منبع مالی ، کاهش وابستگی به هر منبع و جلوگیری از بحران در صورت تمام شدن آن به دست آورد.
علاوه بر این هرچه باشگاهی درآمد بیشتری داشته باشد ، بهطورکلی موفقیت در یک زمینه ورزشی بیشتر خواهد بود زیرا منابع بیشتری برای سرمایهگذاری در این زمینه خواهد داشت. بنابراین هدف سازمانی یک باشگاه میتواند به حداکثر رساندن درآمد (سود) از طریق منابع مختلف برای حمایت از اهداف ورزشی باشد.
ارائهدهنده خدمات
این هدف را میتوان با در نظر گرفتن باشگاه بهعنوان یک تجارت و با توجه به اینکه باشگاه چه خدماتی میتواند برای کسب درآمد ارائه دهد ، محقق کرد . خدمات میتوانند از طریق ترکیبی از حق عضویت هواداران و حمایت مالی از این فعالیتها ، درآمد مستقیم داشته باشند.
حامیان مالی معمولاً منبع اصلی بودجه فعالیتهای این باشگاه هستند. یک روش مشترک این است که از یک شرکت محلی کمک بخواهید و به آنها بگویید باشگاه چقدر به حمایت آنها نیاز دارد. این درخواست برای کمک مالی پایدار و همیشگی نخواهد بود. در عوض ، با اتخاذ یک رویکرد تجاری ، این باشگاه بیشتر یک فروشنده است که حمایت مالی باارزش از تجارت خود و اینکه حمایت مالی از منافع تجاری شرکت است را برجسته میکند.
مانند هر معامله تجاری باید متقابلاً سودمند باشد وگرنه هیچگونه مبادلهای انجام نمیشود. حمایت مالی از یک باشگاه ورزشی میتواند به یک شرکت با تبلیغات و دید کمک کند ، باعث بهبود تصویر شرکت و روابط عمومی آن ، تائید محصولات و تعامل با مشتریانش شود. مورد آخر ازنظر کسبوکار بسیار ارزشمند است و باشگاهها میتوانند ابتکارات مختلفی را برای رسیدن به این هدف ارائه دهند.
تجربه روز مسابقه
راه دیگر برای کسب درآمد از طریق بلیت مسابقات است . اولازهمه بازاریابی خوب از این رویداد بسیار مهم است. این واضح است اما اگر مردم از آن اطلاع نداشته باشند ، دیگر نمیآیند. هنگامیکه افراد در آنجا حضور یافتند ، اطمینان از اینکه تجربه روز مسابقه هواداران باید تا حد ممکن سرگرمکننده باشد ، مهم است تا آنها دوباره برگردند و به دوستان خود ، مؤثرترین شکل بازاریابی را بگویند.
یک رویداد کاملاً سازمانیافته ، تصویر خوبی به شما میدهد . برخی از ایدهها شامل دادن یک بروشور به هر هوادار با اطلاعاتی در مورد تیمها و بازیکنان ، جدول فعلی لیگ و اخبار باشگاهها است. این باعث افزایش علاقه آنها به نتیجه مسابقه و افزایش ارتباط آنها با این باشگاه خواهد شد.
سرگرمی قبل از بازی و استراحت بین دونیمه میتواند شامل مسابقات ضربات پنالتی یا یک مسابقه چالش تیر دروازه ، یک اجرا از یک باشگاه رقص محلی ، یک بازی جوانان یا یک جلسه مربیگری برای طرفداران جوان باشد (من مطمئن هستم که دیگران میتوانند ایدههای بهتری داشته باشند). فضای خوب به بهبود تجربه کمک میکند ، بنابراین بهتر است بلیتهای رایگان یا تخفیفی بدهید و از طریق حمایت مالی بیشتر و فروش محصولات مختلف درآمد کسب کنید.
آکادمی تیمهای پایه
داشتن یک بخش جوانان باید یک هدف اساسی برای هر باشگاهی باشد. اگر هزینه اشتراک میتواند هزینه تیمهای جوانان را تأمین کند ، میتوان از حمایت مالی و فروش کیت آموزش و بلیت مسابقات سود کسب کرد. این امر حضور پررنگی در جامعه محلی به باشگاه میدهد ، همچنین بازیکنان و استعدادهای محلی را نیز برای تیم اصلی فراهم میکند.
با توجه به اینکه فوتسال هنوز در مقایسه با فوتبال زیاد عمومیت ندارد ، دستیابی به آن در رسانههای چاپی سنتی دشوار است . این امر زمانی روی خواهد داد که ورزش رشد کند. اما این مزیت این است که امروزه اینترنت احتمالاً منبع اصلی دسترسی به اطلاعات بهویژه در میان نسلهای جوان است.
بنابراین بسیار مهم است که باشگاهها از طریق داشتن یک وبسایت فعال و بهروز شده و پروفایل رسانههای اجتماعی (فیسبوک ، توییتر و غیره) از این واقعیت استفاده کنند . و بازیکنان خود را نیز به این کار تشویق کنید. این میتواند تعامل با طرفداران را فراهم کند که رسانههای سنتی نمیتوانند. این هزینهها بسیار کم است و باید تا آنجا که ممکن است تبلیغ شود.
روزنامهها هنوز مهم هستند و باید به آنها مراجعه کرد. بازهم بهتر است چیزی را ارائه دهید که درازای آن به نفع آنها باشد. شاید یک شرایط میتواند اینطوری باشد که در آن فیزیوتراپ باشگاه یا مربی تناسباندام درازای گنجاندن یک گزارش بازی و یا اخبار باشگاه مینویسد: یک مقاله آموزنده بهطور منظم در روزنامهها یا جراید محلی منتشر کند..
باشگاهها غالباً در سازمان خود متخصصینی دارند كه میتوانند از آنها براي درآمدزايي استفاده كنند . این میتواند برای سازماندهی لیگهای محلی برای عموم مردم ، کارفرمایان محلی (شاید پشتیبان باشگاه) یا کالجها و مدارس (همچنین فرصتی برای جذب بازیکنان جوان) استفاده شود. این باشگاه میتواند برای مربیان جوان محلی در فصل تعطیلات کلاسهایی برگزار کند یا فعالیتهای ورزشی و اجتماعی منطقه را بر عهده بگیرد.
تور Megacracks Inter Movstar در سراسر اسپانیا ، که جلسات رایگان را برای کودکان فراهم میکند ، موفقیت بزرگی برای باشگاه و شرکای آن بوده است
با نگاهی به امور مالی ، نیاز به بررسی راههای کاهش هزینهها وجود دارد . اینجاست که یافتن داوطلبان مهم است. دوباره ، همانند حمایت مالی ، برای موفقیت بیشتر ، این باید مبادلهای باشد تا یک لطف یعنی باید برای هر دو طرف سودمند باشد . یک باشگاه میتواند تجربه ارزشمندی در فیزیوتراپی ، توسعه وب ، روزنامهنگاری ، بازاریابی و غیره ارائه دهد.
اقدام کنید
اتخاذ یک طرز تفکر تجاری مهم است و سپس ایدههای شخصی خود را ارائه میدهید.
اولین اقدام پاسخ به این سؤال است : باشگاه چه عواملی را میتواند در اختیار مردم قرار دهد که مردم درازای نیاز باشگاه (پول ، ملاقات و غیره) نیاز دارند؟ بسیاری از ایدههای فوق علاوه بر درآمد مستقیم ، از طریق افزایش آگاهی و اعتبار باشگاه در جامعه آنها بهطور غیرمستقیم تأمین میشود. این مواجهه میتواند منجر به فروش بیشتر بلیت مسابقات ، افزایش ارزش حمایت مالی و فرصتهای شبکه ازجمله موارد دیگر شود.
اگر باشگاهها منتظر کمک مالی از طرف فدراسیونها ، دولت محلی و مشاغل محلی باشند ، باید مدتها منتظر بمانند. سازماندهی بهتر و مدیریت مالی در باشگاهها برای پیشرفت آینده فوتسال کلیدی است.
این نظرات من است و من مطمئن هستم که دیگران ایدههای بهتری دارند. من مایلم پیشنهادها و انتقادات شمارا در بخش نظرات بشنوم ، خصوصاً اگر در مدیریت ورزشی تجربهدارید